Praktische tips

Tips voor verhuizen en opbergen

Tijdelijke opslagruimte nodig omdat je gaat verhuizen? Kubox selfstorage: units vanaf 1 m³, beveiligde opslagruimte, 7 dagen per week beschikbaar!

Misschien heb je nog wat vragen, daarom hebben we hieronder de meest voorkomende vragen neergezet en daarbij enkele tips. Mocht je ondanks deze antwoorden/tips toch nog vragen hebben dan kun je geheel vrijblijvend contact met ons opnemen via het contactformulier of je belt naar een van onze vestigingen.

  • Ik ga verhuizen: hoeveel opslag heb ik nodig?

Op de website vind je onze ruimtecalculator waarmee je eenvoudig uitrekent hoeveel m³ je nodig hebt. Wil je persoonlijk advies, dat kan ook. Neem gerust contact op voor meer informatie.

  • Kan ik vandaag mijn inboedel opslaan?

Je kunt iedere werkdag bij ons terecht van 9:00 uur tot 18:00 uur en op zaterdag van 11:00 tot 17:00 uur.

  • Hoe groot is de opslag?

Units zijn er tussen de 1 en 50m³. Daarnaast heeft Kubox ook grotere, afgesloten opslag die tijdelijk gehuurd kunnen worden. Als tussentijds blijkt dat de door jou gehuurde ruimte te klein of te groot is geworden, passen wij die probleemloos voor je aan.

  • Wanneer en hoe kan ik bij mijn opslag?

Je hebt 7 dagen per week van 06.00 tot 23.00 uur toegang tot jouw unit met een persoonlijke pincode. Om in- en uit te laden rijd je met jouw auto of bestelbus naar binnen tot aan jouw eigen unit. Als dit niet mogelijk is, kun je onze interne karretjes gebruiken door een twee-euro munt in te werpen.

  • Hoe moet ik mijn opslag betalen?

Je bepaalt zelf hoe je wilt betalen; je kunt maandelijks een factuur toegestuurd krijgen, per automatische incasso, met een bank/giro overschrijving of door contante/pin betaling bij onze receptie.

  • Is er sprake van een opzegtermijn voor mijn opslag?

In principe niet, je betaald slechts de periode waar je op dat moment in zit. Indien je een afwijkend contract hebt met een langere looptijd i.v.m. eventuele kortingen, gelden uiteraard andere bepalingen.

  • Hoe zit het met de veiligheid in de opslag?

Elke unit heeft zijn eigen individuele toegangsslot waar een alarm op staat. Wanneer je met jouw toegangscode binnenkomt, wordt het alarm van jouw unit uitgeschakeld en gaat de verlichting naar jouw unit aan. Daarnaast staat het (video)bewakingssysteem 24 uur per dag ingeschakeld.

  • Is de opslag verwarmd?

De temperatuur in het selfstorage gebouw wordt constant gehouden, zodat de units niet vochtig worden. Wij staan je graag te woord voor exacte specificaties over ons klimaatbeheersingsysteem.

  • Zijn mijn spullen verzekerd?

Mocht je geen inboedelverzekering hebben, dan kun je bij Kubox een passende verzekering afsluiten.

  • Wat doet Kubox nog meer?

Naast het verhuren van selfstorage, kun je bij Kubox ook een postbus huren of een vestigingsadres (zakelijk) aanvragen. Dit is bijvoorbeeld interessant voor startende ondernemers die bij Kubox een postadres willen aanhouden.

  • Mag ik werken in mijn unit?

Behalve het in- en uitladen van goederen, mag er uit veiligheidsoverwegingen niet in het selfstorage gebouw gewerkt worden.

  • Is Kubox een betrouwbaar selfstorage bedrijf?

Kubox is lid van de Nederlandse Mini-opslag Vereniging. Dit is de Nederlandse vakvereniging van selfstorage ondernemers.

  • Neem je ook goederen aan?

Kubox kan jouw goederen aannemen. Hiervoor zijn we verplicht een aantal formaliteiten met je door te lopen. Vraag gerust naar de mogelijkheden.